Spring til indhold
Min side

Klagemuligheder

Vi er optaget af at have tilfredse kunder og vi prøver altid at forbedre os. Din feedback er derfor vigtig for os. Hvis HELP Forsikring har truffet en beslutning, som du er uenig i, er der flere måder at komme videre på. 

Vi vil gerne hjælpe dig

Hvis du er utilfreds med sagsbehandlingen, vil vi først gerne have, at du kontakter os. 
Vi kan tilbyde en ny vurdering fra en anden jurist eller anmode en fagansvarlig om at se på sagen.

Meget handler om kommunikation, og det kan være rart at tale med andre, der måske ser sagen på en lidt anden måde eller kommunikerer lidt anderledes. Ofte er dette nok. 

Klageansvarlig

Hvis du efter at have talt med os igen stadig ikke er tilfreds med HELPs håndtering af din sag, kan sagen indbringes for Selskabets klageansvarlig. 

Klagen fremsendes elektronisk til:

Klageansvarlig: Tom Rattleff

Skriv "Klageansvarlig" i emnefeltet og send til tora@helpforsikring.dk. 
Alternativt kan du sende din klage til adressen: 

HELP Forsikring
Strandgade 12, 1. sal
1401 København K
E-mail: kontakt@helpforsikring.dk
Telefon: +45 39 90 09 00

Hvornår får du svar på din klage? 

Vi vurderer sagen igen, og du modtager vores svar hurtigst muligt og senest 14 dage efter, vi har modtaget din klage.

Ankenævnet

Du har ligeledes mulighed for at indbringe sagen for Ankenævnet for Forsikring. Det kræver dog, at du har klaget til HELP først. Du kan kun klage til Ankenævnet over dine egne forsikringer.

Ankenævnet behandler ikke klager over erhvervsforsikringer.

Du kan klage via Ankenævnets hjemmeside. Det koster 200 kr. i gebyr. Du får gebyret tilbage, hvis du får medhold i din klage.

Kontaktoplysninger:

Ankenævnet for Forsikring
ankeforsikring.dk
Østergade 18, 2.
1100 København K
Telefon: 33 15 89 00 

Vælger du efter afgørelse fra Forsikringsankenævnet at anlægge en sag ved domstolene for egen regning og vinder sagen, dækkes de nødvendige omkostninger.